Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου 2016

Λίγα λόγια...για το Νηπιαγωγείο!!!

  

  Αγαπητοί γονείς σας καλωσορίζουμε..."σ' εναν κόσμο γεμάτο ιστορίες, παιχνίδι και χρώματα", στον κόσμο του Νηπιαγωγείου.

  Το Νηπιαγωγείο είναι μία ξεχωριστή εμπειρία για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, καθώς σηματοδοτεί μία μοναδική περίοδο ξεγνοιασιάς, δημιουργικού παιχνιδιού, καλλιέργειας πολλαπλών δεξιοτήτων, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης.


   Τι πρέπει, όμως, να γνωρίζουν οι γονείς για τη λειτουργία του; 





Ώρα Προσέλευσης Πρόωρης Υποδοχής   :  7:45 - 7:55
Ώρα προσέλευσης Υποχρεωτικού Πρ/τος:  8:20   -  8:30
Ώρα αποχώρησης                                       :  13:00  για το Υποχρεωτικό Πρόγραμμα
                                                                          16:00 για το  Ολοήμερο Πρόγ/μα

   Παρακαλούνται οι γονείς να τηρούν τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης προκειμένου να μη δημιουργούνται προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Ενδυμασία



Είναι προτιμότερο να διαλέγετε ρούχα απλά και άνετα.
1.  Στο Νηπιαγωγείο παίζουμε, κυλιόμαστε, δουλεύουμε με μπογιές ή άλλα υλικά.   Έτσι είναι πολύ εύκολο να λερωθούμε. Θα ήταν προτιμότερο τα παιδιά να έρχονται με απλά και άνετα ρούχα και παπούτσια που δεν εμποδίζουν την κίνηση.
2.  Αποφεύγουμε τα πολύτιμα αντικείμενα (σταυρούς, αληθινά κοσμήματα, αλυσίδες). Είναι εύκολο να χαθούν αλλά και να προκαλέσουν σοβαρούς τραυματισμούς σε ένα ενδεχόμενο τράβηγμα.
3.  Δε φοράμε τιράντες και ζώνες που μας δυσκολεύουν κατά την εξυπηρέτησή μας στην τουαλέτα.
4.  Τα μπουφάν να μπορούν να κρεμαστούν εύκολα και να έχουν κάποιο διακριτικό σε περίπτωση που υπάρχουν ίδια, για να μην μπερδευτούν.
5.  Εξηγήστε στο παιδί γιατί κάποια ρούχα θεωρούνται περισσότερο κατάλληλα για το σχολείο και επιλέξτε μαζί τα ρούχα για την επόμενη μέρα.
6. Στο σχολείο τα παιδιά φορούν παντοφλάκια, (σταθερά, με αυτοκόλλητο ή φερμουάρ), ανάλογα με την εποχή.

7. Τα παπούτσια τους να είναι ευκολοφόρετα, χωρίς κορδόνια.


Γεύματα και διατροφή




 
Ώρα προγεύματος                                  :   9:40 π.μ.
Ώρα μεσημεριανού (για το ολοήμερο)  :  13:00
Οι ώρες των γευμάτων ενδέχεται να διαφοροποιούνται ελαφρώς αναλόγως των δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα.


  Το πρόγευμα



 Συζητήστε με το παιδί σας τι θα παίρνει μαζί του για δεκατιανό. 
  Αποφύγετε κρουασάν, σοκολάτες, μπισκότα, πατατάκια, ξηροί καρποί, τυποποιημένες τροφές. Το γεύμα αυτό είναι "στεγνό". 
   Τροφές που καλό είναι να προτιμούνται είναι τα σπιτικά σάντουιτς, τοστ, πιτες, κέικ, σπιτικά γλυκά, κουλούρι, αυγόφετα, φρούτα, γιαούρτι.
   Απαγορεύονται τα πιρούνια. Σας παρακαλούμε τα φρούτα των παιδιών να καθαρίζονται, να κόβονται από το σπίτι και να είναι χωρίς κουκούτσια.
Τα παιδιά πρέπει να έχουν στην τσάντα τους:




1. Μία μικρή πετσέτα για το φαγητό
2. Ένα μπουκαλάκι νερό με το όνομά τους (καλό είναι να αποφεύγονται τα παγουρίνα) 
3. Το δεκατιανό τους μέσα σε ένα τάπερ.
4. Μωρομάντηλα (αν χρησιμοποιούν στην τουαλέτα)



Το μεσημεριανό γεύμα



  Για την εξυπηρέτησή τους στο μεσημεριανό γεύμα, η τσάντα μπορεί να περιέχει οτιδηποτε τρώει το παιδί με το φάγητό του όπως ψωμί, τυρί, σαλάτα (σε τάπερ με το όνομα του παιδιού).
 Το φαγητό να είναι σε μεταλλικό σκεύος με καπάκι, που ζεσταίνεται σε φούρνο ηλεκτρικής κουζίνας και κλείνει καλά, το οποίο θα γράφει (και στο καπάκι) το όνομα του παιδιού με ανεξίτηλο μαρκαδόρο. 
  Παρακαλούμε θερμά όλα αυτά να είναι σε μία σακούλα με το όνομα του παιδιού. Τοποθετούνται απαραίτητα το πρωί στο ψυγείο. 



 Αυτοεξυπηρέτηση





1. Τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο εξυπηρετούνται μόνα τους στην τουαλέτα.

2.  Παροτρύνεται τα παιδιά σας και στο σπίτι να κάνουν το ίδιο και να ακολουθούν κανόνες υγιεινής όπως πλύσιμο χεριών, καζανάκι.
3. Μία αλλαξιά ρούχα (με εσώρουχα και κάλτσες) για ενδεχόμενα ατυχήματα (βρέξιμο) καλό είναι να υπάρχει στο σχολείο μέσα σε ένα κουτί  (για εύκολη αποθήκευση) με το όνομα του παιδιού. Για ότιδήποτε άλλο θα επικοινωνούμε μαζί σας.



Ασφαλής συνύπαρξη






 1. Δε συμβουλεύουμε τα παιδιά να ανταποδίδουν κάποιο χτύπημα ή σπρώξιμο που δέχτηκαν. Οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει λύνεται από τα παιδιά με τους χειρισμούς της νηπιαγωγού.

2.  Παροτρύνουμε το παιδί να μιλά στη νηπιαγωγό για οτιδήποτε το απασχολεί ή το ενόχλησε. Αν κάτι παραμένει μυστικό δεν μπορεί να λυθεί.

3. Από τη μεριά μας παροτρύνουμε τα παιδιά από την αρχή της χρονιάς να μην εκθέτουν το εαυτό τους για κανένα λόγο σε καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσουν ατυχήματα.

4. Η επικοινωνία μας μπορεί να είναι προγραμματισμένη ή έκτακτη, σε ώρες που δεν θα διαταράσσει τη λειτουργία του σχολείου, μετά από συνεννόηση με τη νηπιαγωγό της τάξης.


 Οι ιώσεις...




  Οι ιώσεις είναι συνήθως μια αναπόφευκτη δυσάρεστη πραγματικότητα για την πλειοψηφία των νηπίων (ιδιαίτερα για εκείνα που δεν έχουν φοιτήσει προηγουμένως σε άλλο προσχολικό πλαίσιο).

   Το παιδί που έχει εμφανίσει μία ίωση ( έστω και ελαφριάς μορφής, χωρίς έντονα συμπτώματα) είναι καλύτερα να παραμείνει στο σπίτι, καθώς με την ένταση της σχολικής ημέρας η κατάστασή του επιδεινώνεται και η ανάρρωσή του καθυστερεί.

   Επίσης, ένα παιδί που έρχεται άρρωστο στο νηπιαγωγείο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μεταφέρει την ίωση σε κάποιο ή σε κάποια από τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας.
   Σας παρακαλούμε να ενημερώνετε το σχολείο σε περίπτωση απουσίας του παιδιού.


 Ανεπιθύμητοι επισκέπτες... στο κεφαλάκι μας!
 


   Οι ψείρες είναι ένα συνηθισμένο πρόβλημα στα σχολεία γενικά. Είναι καλό να γνωρίζουμε ότι οι ψείρες δεν κάνουν διακρίσεις σε καθαρά ή βρώμικά μαλλιά, μετακινούνται από παιδί σε παιδί, ιδιαίτερα όταν μοιράζονται προσωπικά τους αντικείμενα (τσιμπιδάκια, κοκκαλάκια, καπέλα), γι' αυτό καλά είναι να αποφεύγονται.

   Ενημερώστε τη νηπιαγωγό και εκείνη θα ενεργήσει διακριτικά.



 Παιχνίδια...




 Δε φέρνουμε στην τσάντα μας παιχνίδια ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο από το σπίτι, παρά μόνο αν το έχει εγκρίνει προηγουμένως η νηπιαγωγός.



Οι επίμονες ερωτήσεις...



  Όταν το παιδί γυρίζει από το σχολείο, είναι προτιμότερο να μην το "βομβαρδίζεται" με ερωτήσεις. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας χρειάζονται συνήθως χρόνο, προκειμένου να εξοικειωθούν με το καινούριο περιβάλλον του νηπιαγωγείου. Θα συζητήσετε μαζί του κάποια στιγμή μέσα στην ημέρα σχετικά με τις χαρές και τις ανησυχίες του, τους φίλους του, το σχολείο και μην ξεχνάτε να το επιβραβεύετε συχνά για κάθε μικρή αλλά σημαντική του κατάκτηση. Αφήστε το να σας πει από μόνο του πως πέρασε την ημέρα του.



Εκπαιδευτικό πρόγραμμα







1. Στόχος μας είναι η υγιής κοινωνικοποίηση όλων των παιδιών παρά τα διαφορετικά βιώματα, συνήθειες, τρόπο ζωής και συνθήκες που μπορεί να τα χαρακτηρίζουν.

2. Μέσω των προγραμμάτων και του τρόπου υλοποίησης τους, με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο, δίνονται ευκαιρίες στα παιδιά να αποκτούν εμπειρίες, να αναπτύσσονται, αλληλεπιδρώντας μεταξύ τους, να κοινωνικοποιούνται και και να ικανοποιούν τις επιθυμίες τους.

3. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενεργητική συμμετοχή των παιδιών στην οικοδόμηση και κατάκτηση της γνώσης. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να εξερευνούν το περιβάλλον τους και να εκφράζονται ελεύθερα.

4. Οι γονείς είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα στον κόσμο των παιδιών. Γι' αυτό, καλό είναι να τα παροτρύνεται να παρατηρούν και να σχολιάζουν τον κόσμο γύρω τους, ενθαρρύνοντας τα να ρωτούν, να κάνουν υποθέσεις, να μιλούν για τις εμπειρίες και τα βιώματά τους, να συζητούν και να σέβονται το συνομιλητή τους.

5. Οι γονείς είναι αυτοί που θα ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς για το χαρακτήρα των παιδιών, για τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειές τους, για τις μαθησιακές και άλλες εμπειρίες αλλά και δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν.

   






 -   Η συνεργασία σχολείου - οικογένειας έχει εξέχουσα σημασία και θα πρέπει να στοχεύει στη γόνιμη ένταξη του παιδιού στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου και στην αρμονική κοινωνική και συναισθηματική του ανάπτυξη.

 -      Είναι σημαντικό να αισθάνεστε το σχολείο του παιδιού σας ως ένα χώρο, οπού μπορούν να ακουστούν οι ανησυχίες και οι προβληματισμοί σας, ως ένα χώρο όπου γονείς και εκπαιδευτικοί "εργάζονται" παράλληλα προς την επίτευξη ενός κεντρικού κοινού στόχου: την ευτυχία και την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών.  
 



Άρθρο 4  Π.Δ.200/98
Διακοπές, αργίες, εορταστικές εκδηλώσεις


 Τα νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν:




α. Τα Σάββατα και τις Κυριακές
β. Την 28η Οκτωβρίου (Εθνική εορτή)
γ. Την 17η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία γίνονται   εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου, τον αντιδικτατορικό αγώνα και την Εθνική Αντίσταση, σε όλα τα νηπιαγωγεία, μέσα στο πρωινό ωράριο εργασίας, στις οποίες παίρνει μέρος όλο το διδακτικό προσωπικό. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγούμενη Παρασκευή.
δ. Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων)
ε. Την 30η Ιανουαρίου, εορτή των Τριών Ιεραρχών. Την ημέρα αυτή το διδακτικό προσωπικό παίρνει μέρος στον εκκλησιασμό και στις σχετικές εκδηλώσεις, της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής.
στ. Την Καθαρή Δευτέρα
ζ. Την 25η Μαρτίου (Εθνική εορτή)
η. Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα)
θ. Την 1η Μαϊου
ι. Την εορτή του Αγίου Πνεύματος
ια. Από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές)
ιβ. Την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του νηπιαγωγείου και της τοπικής εθνικής εορτής.




     ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου